Naším cílem je vaše bezpečnost. Vaši IT infrastrukturu nepřetržitě hlídá tým profesionálů s využitím nejmodernějších cyber security nástrojů a technik.

COMPLIANCE

Bezpečnost

Prostřednictvím našeho bezpečnostního dohledu zajistíte plnění zákonných požadavků, zejména zákona č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti, EU směrnic NIS2 a GDPR a bezpečnostních standardů, např. ISO 27001.

NÁSTROJE

Optimální 5G

Bezpečnostní dohled je založen na využívání analytických nástrojů SIEM, UBA, EDR / XDR, Threat Intelligence a SOAR k identifikaci bezpečnostních událostí. Využívá log management pro centralizované ukládání dat a ticketovací systém pro evidenci a odbavování detekovaných incidentů.

DETEKCE A REAKCE

Kybernetická bezpečnost

Výstupem je včasná identifikace potenciálních hrozeb a detekce bezpečnostních událostí a doporučení dalšího postupu vedoucího k eliminaci nebo zmírnění dopadů bezpečnostního incidentu, případně je dle dohody se zákazníkem proveden zásah na dané bezpečnostní platformě.

EXPERTI

Zabezpečení

Bezpečnostní pracoviště tvoří tým profesionálů, kteří se průběžně vzdělávají a jsou držiteli bezpečnostních certifikátů, jako jsou CISSP, CISA, CRISC, CEH, CompTIA Security+, ISO 27001, ITIL, DDoS a další.

Podívejte se, jak SOC pracuje

Komu je služba určená

Služba je určená všem subjektům, které potřebují z povahy svého zaměření zajistit soulad svých činností se zákonnými a standardizačními požadavky na ochranu informací 
a kvalitu v oblasti zpracování dat.



Bezpečnostní dohled je také vhodný pro subjekty, které nemají vlastní tým bezpečnostních analytiků, nebo potřebují posílit kapacitu pro zajištění adekvátní 
úrovně bezpečnostního dohledu.

Portál a ticketing

Portál a ticketing

Vše kolem bezpečnosti na jednom místě


Přehled nad službou Bezpečnostního dohledu vám zajistí zákaznický webový portál. Můžete ho využít ke zpracování bezpečnostních událostí, k odběru měsíčních reportů a k přístupu do technické a provozní dokumentace.

Portál slouží jako hlavní komunikační rozhraní, kde s námi můžete řešit bezpečnostní incidenty, zadávat tickety a sledovat průběh jejich řešení. V hlavním panelu naleznete přehled všech bezpečnostních alertů.

SIEM

Security Information and Event Management


SIEM je softwarový nástroj, který sbírá informace z IT prostředí, obvykle ve formě logů, událostí nebo alertů. Provádí jejich kontinuální vyhodnocování, což je prověřování různých typů předem definovaných podmínek. Při jejichž splnění dojde k vygenerování bezpečnostního alertu, že se v prostředí děje něco podezřelého.

SIEM

Kolektor server

Kolektor server

Nástroj pro bezpečný sběr a přenos dat


Do vaší sítě umístíme jeden či více kolektor serverů. Ty budou sbírat data z vybraných systémů a zajišťovat zabezpečený přenos dat. 
V případě nedostupnosti konektivity na naší straně poskytuje kolektor server funkci bufferu po dobu nejméně 4 hodin. Zajišťuje filtraci dat a provádí práce spojené s integrací kontextových dat. 

Reporting

Pravidelný přehled o bezpečnostní situaci

Budete dostávat pravidelně reporty o stavu bezpečnosti vašeho 
IT prostředí. Kolika útokům jsme čelili, jaké detekční scénáře 
jsou nasazeny a jaké připravujeme, jak rychle detekujeme útoky 
a reagujeme na ně a jaké byly nejvýznamnější bezpečnostní události.

Reporting

Jak bezpečnostní dohled funguje

Jak bezpečnostní dohled funguje
1.

Ve firemní IT infrastruktuře se děje mnoho událostí, z nichž většina je obvykle legitimních a některé jsou podezřelé. Cílem je podezřelé události detekovat a vyšetřit, zda se nejedná o bezpečnostní incident či útok.


2.

Události z prostředí se sbírají ve formě logů pomocí kolektor serveru, který je umístěn ve vaší infrastruktuře. Data z kolektor serveru jsou přeposílána do T-Mobile SIEMu, kde probíhá jejich vyhodnocení.


3.

Všechny typy informací, které se posílají do SIEMu, se vyhodnocují pomocí detekčních pravidel přizpůsobených vašemu prostředí a potřebám. Jakmile nějaké detekční pravidlo vyhodnotí, že je událost bezpečnostně podezřelá, vygeneruje se v SIEMu bezpečnostní alert, který je okamžitě odeslán na SOC.


4.

Na SOCu se alertu věnují bezpečnostní analytici, kteří posoudí, jak je daná událost závažná. Podle toho vás buď informují a zahájí detailní vyšetřování s cílem identifikovat typ a dopad bezpečnostního útoku a také doporučí možnosti, jak útokům tohoto typu zabránit, nebo uzavřou událost jako falešně pozitivní, tedy jako „planý poplach“.


5.

O každém vyhodnocení se vedou detailní záznamy, které slouží zároveň jako znalostní báze při vyšetřování budoucích bezpečnostních událostí.

Bezpečnostní dohled poskytujeme
ve třech úrovních

S

Vysoce standardizovaná služba vhodná pro středně velké společnosti s běžnou IT infrastrukturou.

M

Standardizovaná služba, rozsahem určena pro komplexnější IT infrastruktury s větším množstvím logů.

L

Varianta na míru pro firmy, jejichž IT infrastruktura zahrnuje vyšší počet nestandardních systémů a jejichž požadavky na rozsah i dostupnost bezpečnostního dohledu jsou velmi vysoké.

Podrobný popis služby SOC si můžete stáhnout zde.

SLA služby SOC najdete zde.